Zondag 9 februari. Orford > Port Arthur.

9 februari 2020 - Port Arthur, Tasmanië, Australië

Gisteren na onze trip naar Maria Island hebben we laten informeren bij de camping van gisteren of er misschien een afzegging was zodat er toch nog een plekje voor ons beschikbaar was en wat denk je? Vlak daarvoor was er een afzegging en konden we dus ontspannen op zoek naar een restaurant want de zoektocht naar een camping was geslaagd.

Vandaag gaan we op weg naar onze laatste camping op Tasmanië. Deze camping hebben we vooraf al gereserveerd in Nederland en dat was maar goed ook. Want "no vacancy" stond er duidelijk bij de receptie. Ze hadden een mooie plek voor ons van alle gemakken voorzien.

20200209_131130

Op de route naar de camping kwamen we langs Eaglehawk Neck een smalle verbinding naar Tasman (daar heb je hem weer) Peninsula. Deze 100m brede Neck werd in 1840 bewaakt

20200209_11401120200209_120547

door een linie van vervaarlijk uitziende honden

20200209_115843

om te voorkomen dat de gevangenen vanuit Port Arthur zouden ontsnappen. De destijds genoemde Dogline. Tegenwoordig is het een mooie plek en een doorgang tot meer moois. Zoals de Blowhole, Tasman Arch en Devil's Kitchen.

20200209_16460920200209_171540

20200209_171816

De middag hebben we gebruikt om de Tasmanian Devil te bezoeken. Na 2 weken op dit eiland vonden wij het tijd worden aangezien we slechts 1 platgereden exemplaar langs de weg hadden gezien. Een bijzonder dier dat in principe 's nachts actief is maar blijkbaar voor eten ook overdag wakker te porren is. Er heerst een dodelijke ziekte onder de dieren waardoor er nog maar rond 13000 voorkomen. Nu dus deels in quarantaine in een park waar we de gelegenheid hadden ze in levende lijve te zien.

Tasmanian DevilTasmanian Devil

Tasmanian Devil

Aangezien we allebei een shirt met een devil hebben gekocht kunnen we deze nu ook echt dragen.

We hebben deze dag afgesloten met een etentje in de Fox and Hound.

20200209_182159

Want je denkt toch niet dat we op de laatste avond in Tasmanië gaan zitten prutsen in de camper😉.

Op de camping lopen s'avonds de wallabies rond. We gaan op tijd slapen want morgen hebben we een aantal zaken te regelen alvorens we het vliegtuig pakken naar Sydney voor de afsluiting van deze vakantie.