Woensdag 12 februari. The day of the opera.

12 februari 2020 - Sydney, Australië

Vanavond staat Carmen op ons programma maar tot die tijd hebben we nog een hele dag om ons te vermaken. Na het ontbijt hebben we laten weten graag een andere kamer te wensen. Vonden het gezien de prijs geen goede kwaliteit. De vloer bleek vochtig en het rook erg muf, ongetwijfeld een gevolg van lekkage na het slechte weer van afgelopen weekend. We kregen de toezegging en hebben onze spullen ingepakt in kamer 608 achtergelaten en zijn de deur uit gegaan in de goede hoop dat we straks de keycards van een betere, schonere, frissere kamer zullen krijgen.

Na het ontbijt zijn we richting darling harbour gelopen, op een half uur lopen. We lieten nog even onze plannen afhangen van het weer. Voorlopig was het droog en ook al was de verwachting dat het zou gaan regenen wilden we wat meters maken. De stad heeft hier een aardige ontwikkeling doorgemaakt sinds ik hier de laatste keer was. Veel prestigieuze hoogbouw

20200212_141035

en een mooie wandel promenade (allemaal nog WIP). De monorail waar ik 11 jaar geleden nog met Tim in ben geweest is ontmanteld. Alleen een verlaten station bevestigt dat hier een monorail is geweest. De luxe accommodatie van 15 jaar geleden toen ik hier met Ferry en Sylvie was er nog wel. We zijn langs Sea Life gelopen en hebben bedacht dat we dit al in Melbourne hadden gedaan dus zijn we op het moment dat het ons te benauwd werd het Australian Maritieme Museum ingegaan met een tentoonstelling over de monsters (zee dinosauriërs) van de zee. Best indrukwekkend. Verder liggen er een aantal schepen waar we met onze toegangspas in mochten.

20200212_112635

20200212_113425 en een onderzeeër.

Meeste indruk maakte de onderzeeër, bijzonder om te zien in welke beperkte ruimte 65 manschappen hun weg en plek konden vinden aan boord. Ik kon eigenlijk nergens staan toch zou de kapitein nog groter zijn geweest dan ik🤔.

Overigens is er geen info over de historische scheepvaart rond de tijd van Abel. Wel over een australische zeilster, Kay Cottee, die als eerst vrouw solo rond de wereld is gezeild. Dat was in 1988.

Na het museum hebben we de ferry genomen terug naar circular quay, een tripje van een half uur dat onder de bridge doorgaat en vlak langs the opera house. Tja dan volgen er natuurlijk nog wat foto's

20200212_14340120200212_14385420200212_144054

20200212_144135

Terug in ons hotel bleek onze hoop gegrond. We kregen de sleutels van kamer 505, een frisse, ruime en nette kamer. Dat is dan dus toch nog goed gekomen. Zal de review aanpassen 😉.