Dinsdag 11 februari. Botanical garden & Opera house.

11 februari 2020 - Sydney, Australië

Vandaag ontspannen wakker geworden. Waar we gisteren nog uitkeken op the Opera House

20200211_201905

bleek vanochtend een flatgebouw te zijn gebouwd dat ons uitzicht aanzienlijk heeft gewijzigd. Hoezo instemming van omwonenden, daar doen ze hier blijkbaar niet aan🤨. Ruby Princess hebben ze het gebouw genoemd. Het heeft 10 verdiepingen , wel knap om dat zo snel te kunnen bouwen.

20200211_155756

Niet echt een mooi uitzicht vandaag dus we er maar uitgegaan voor een ontbijt en een bezoek aan de botanische tuinen van Sydney. Maar voor al dat groen zijn we eerst naar the Opera House om te kijken of er misschien iets moois op het programma staat deze week. We hebben voor opera de keuze uit Don Giovanni en Carmen. We hebben voor Carmen gekozen. De voorstelling is morgenavond om 19:30u. Dit is de derde keer dat ik in Sydney ben en nu werd  het tijd om toch eens een opera te gaan zien. Met de kaartjes kregen we een rondleiding aangeboden en daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. We hebben gekozen voor de laatste rondleiding van vandaag (17:00) en kregen een goede indruk van de geschiedenis van dit spectaculaire gebouw en zijn Deense architect Utzon. Erg interessant, zo leerden we dat de grote zaal 2 jaar under construction is in verband met de nodige aanpassingen. Het gebouw is immers al sinds 1973 in gebruik. Het heeft ruim 15 jaar tijd gekost om het te bouwen. Maar dan heb je ook wat😉.

Tussendoor zijn we dus door de botanische tuinen gewandeld. Het is vandaag echt zomer en de verwachte regen hebben we niet gezien😜. Het leverde wel mooie plaatjes op.

20200211_11501020200211_121843

Eigenlijk was het zo warm dat we rond 12:30u een museum zijn binnen gevlucht. Art Gallery of NSW waar we in de koelte hebben geluncht. Uiteindelijk besloten om rond 14u de koelte van onze kamer op te zoeken tot een uur of 4. Daar bleek dat ons chique hotel tocht minpuntjes had verzameld. Kamer was niet schoongemaakt en ook na aansporing bleef dit uit. Naast de stank in het oude gebouw, ongetwijfeld had dat iets te maken met de lekkage van de middag voor onze aankomst, en het feit dat je snel heen en weer moest lopen onder de  douche kraan om een beetje nat te worden, zal ze geen goede review opleveren🤔.

We hebben deze dag afgesloten bij Saké, een Japans restaurant waar we lekker hebben gegeten

20200211_183732