Vrijdag 14 februari. Watsons Bay.

14 februari 2020 - Bondi Beach, Australië

We vliegen vanavond om 21:50u. Dat betekent dat we nog een hele dag in de drukke stad moeten doorstaan🤔. Of niet...! Nadat we vanochtend voor de 7e keer onze tassen hebben ingepakt hebben we deze bij het hotel afgegeven. Ze zouden er goed op letten😉.

Vervolgens een ontbijt café gevonden en een licht ontbijt genuttigd. We zaten immers nog vol van de griek. Tijdens dit ontbijt bleek dat we wel klaar zijn met de drukte om ons heen. Na een moeizaam overleg, want eigenlijk nergens meer zin in, besluiten we de ferry te pakken naar Watsons bay. Het is prachtig weer en op het water waaien we lekker uit. Bij Watsons bay is een wandeling (lang niet gedaan) naar south head. We hebben duidelijk afstand genomen

20200214_112347

van de drukke stad en zijn in een rustig gebied beland.

20200214_120425

Prima als afsluiting van ons Australië avontuur. We hebben de tijd, zijn al ingecheckt voor onze vlucht met de A388 van Etihad naar Abu Dhabi, dus nemen we het er nog even van. Onze wandeling brengt ons naar de ingang van de grote natuurlijke haven van Sydney en we zien opnieuw de pacific ocean.

20200214_122507

Ruige golven, zoveel energie, kunnen we daar niets mee?

Na deze verkwikkende wandeling naar de vuurtoren van south head zijn we wat gaan drinken. De bedoeling was een lichte lunch maar de dame gaf gelukkig tijdig aan dat we alleen cash konden betalen. Tja, het is onze laatste dag dus we zijn bijna door onze aussie dollars heen. Even geld geteld en een drankje paste nog net😉. Op de terugweg met de ferry nog een mooi plaatje kunnen maken.

20200214_143958

Terug met de ferry op circular quay besluiten we te lunchen bij Graze, lekker buiten in de schaduw. Het is inmiddels 15u geweest dus we mogen nog even. We waren net op tijd want de keuken ging om 15u dicht. Alweer mazzel 😉. We sluiten af met een espresso en een flat white. Sandra merkt op dat er weinig koffie in haar kopje zit. Ik zeg: "dat is expres zo"🙃. We rekenen af en besluiten naar de lobby van ons hotel te lopen om de bagage op te halen. Misschien nog wat op de wifi zodat ook dit verhaal nog wat foto's kan krijgen en dan met de trein naar het vliegveld, waar we kwart over 5pm aankomen. Veel te vroeg dus nog wat tijd voor Nu.nl en daarzie ik dat we Het voorjaar gaan meenemen met storm "Dennisje".

Opvallend: waar wij in Nederland de OV-chipkaart hebben kun je hier in Sydney met een contactloze credit card gebruik maken van al het OV. Gewoon inchecken met mijn MC en bij aankomst op de bestemming weer uitchecken. Lekker makkelijk. Sandra jaloers dat ze geen contactloze creditcard heeft 😁. Bleek nog goedkoper ook. Al hoewel Sandra niet kon betalen op de terugreis (defect aan de automaat) en derhalve met generaal pardon bij aankomst werd doorgelaten. Ze vroeg het natuurlijk wel heel netjes. 0,00 is natuurlijk nog goedkoper😉

1. Ferry:
    14 februari 2020
    De ferry is natuurlijk altijd een goed idee! Wel thuis.
  2. Ingrid:
    14 februari 2020
    Altijd lekker ff varen en wandelen