Zaterdag 15 februari. Abu Dhabi 🛫🛬 Amsterdam.

15 februari 2020 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Gisterenavond zijn we laat vertrokken met de A388.

Etihad-Airbus-A380-0181

Het vliegtuig is de grootste en dat betekent veel ruimte om schoon te maken dus vertrokken we met 30 minuten vertraging vanaf Sydney Int.. Ook al heeft Airbus industries besloten om ze niet meer te bouwen en haalt het toestel het uiterlijk niet bij een B747, toch is het een zeer luxe manier van vliegen. We hadden voor de lange stukken besloten te investeren in economy plus en zeker in deze jumbo is dat een goede investering geweest. Toch weerhoudt de prijs veel economy reizigers ervan met als gevolg dat onze afdeling half bezet was en dat levert dus waar voor ons geld. we hadden samen 4 stoelen naast elkaar en dat betekende dat we om beurten 3 stoelen hadden om liggend te slapen en dat is voor mij de enige manier om een oogje dicht te doen. Het laat in de Australische avond vliegen heeft na 5 weken aussieland ook het gewenste "moe" gevoel dus na bijna 13 uur vliegen waarvan we er toch gauw 6 hebben geslapen zitten we nu op de luchthaven van Abu Dhabi te wachten op onze vlucht (slechts 7uur durend) naar hometown Amsterdam. Dit traject vliegen we met een dreamliner, voor mij persoonlijk het prettigste vliegtuig om te vliegen. Grotere ramen, betere airco en vooral een aangenamere (hogere en vochtigere) druk in de cabine. Daarbij komt dat het toestel er ook gaaf uitziet. Maar voor ruimte moet je een A388 hebben.

Veel mondkapjes hier op het vliegveld. Alsof het iets uit maakt. Ziet er alleen maar belachelijk uit🤭. Lijkt me ook nog eens ontzettend benauwd. Het heeft ook voordelen, zo zat er naast ons een man die een harde boer liet. Hij had een kapje op dus hield de vrijkomende lucht lekker voor zichzelf😂.

De verwachten rond half 2 vanmiddag op Schiphol te landen. Het is hier nu 07:35u en we vertrekken on 9u lokale arab tijd met 3 uur tijdsverschil (weer vroeger) naar Mokum. Zin in ons ruime appartement na 5 weken in een very tiny house en hotelkamers. Ook zin in een volkoren boterham met belegen kaas😉.

De vlucht verliep voorspoedig, we haddenriante plekken op 44K+H met naast de storl bij het raam nog een halve meter de ruimte. Ideaal voor de handbagage, alles bij de hand en toch optimale beenruimte. Eenmaal boven Nederlands grondgebied ziet het er zelfs goed uit. We zien door de wolken de vertrouwde kenmerken van ons kikkerlandje😉 wel zo veel kleiner als Australië. We zijn weer thuis.

1. Ingrid:
    16 februari 2020
    WoW lekker hoor ook weer thuis! Jammer dat je t prachtige weer niet kon meenemen😅maar welkom thuis neef! 😘