Donderdag 13 februari. The Rocks.

13 februari 2020 - Sydney, Australië

Vandaag een dagje rewinden. Opnieuw wakker geworden met een flatgebouw op de plek waar we gisteren avond nog het Opera House konden zien.

20200213_095824

20200213_113906

Ze worden steeds groter🤔. Toen wij gisteren in het Opera House waren is tijdens de pauze de vorige drijvende flat vertrokken en deze liet via de scheep toeters het deuntje van the love boat horen. Dat was blijkbaar goed afgestemd want de opera was er anders flink van ontregeld. Nu dus tijdens een drankje nagenietend van de eerste helft van Carmen. Dankbaar dat we de gelegenheid hadden benut om een voorstelling te gaan zien. Het was een kleurrijk gebeuren

20200212_230319

Na het ontbijt zijn we naar het visitors centre geweest om inspiratie op te doen. Hadden geen zin in actieve zaken als bridge climb, helivlucht, watervliegtuig vlucht of 1 van de 50 andere dingen die je hier kunnen bezighouden. We besloten ons te verdiepen in de geschiedenis van Sydney en die gaat een stuk verder terug dan 200 jaar. De aboriginals die hier al duizenden jaren voor de komst van de Europeanen woonden en die het land als hun moeder behandelden. Daar kunnen we vandaag de dag nog steeds een voorbeeld aan nemen. Zo vriendelijk als zij de Engelsen hier hebben ontvangen zo onvriendelijk werd er met hun rechten omgegaan. Grootste probleem was de mazelen die de aboriginals hier massaal trof en hun aantal decimeerden. Het geweld waarmee omgegaan met de natuurlijke resources was de aboriginals uiteindelijk te veel en in goed aboriginee werd de Engelsen gevraagd om weg te gaan. Maar dat is dus niet gebeurd zoals op vele plaatsen in deze wereld. Sinds de olympische speken van 2000 hebben de oorspronkelijke bewoners meer bestaansrecht en is er een excuus gekomen maar goed maken ...

Na de lunch, waarbij we zowaar een regenbui mochten meemaken zijn we naar de film geweest. Voor ons sinds Nw Zealand inmiddels een traditie bij regen. Bombshell, een aanrader.

Besloten om voor deze laatste avond in Sydney en dus Australië een leuk restaurant aan het water te zoeken. We hebben gegeten bij Alpha pop, een Grieks restaurant met uitzicht op de bridge

IMG-20200213-WA0000

en we hebben heerlijk en veel te veel gegeten. Morgen maar een dagje vasten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sylvie:
    13 februari 2020
    Zo grappig om je verhaal te lezen over donderdag, terwijl voor ons donderdag net begint. Jullie genieten lekker, leuk om te lezen. Vasten, dat komt nog wel een keer. Veel plezier nog!
  2. André:
    13 februari 2020
    Zeker op paaseiland was het verschil in tijd groot. We genieten bog met jullie mee. Heb het gevoel met 2 vakanties tegelijk bezig te zijn. Top reis maken jullie😘