Zaterdag 18 januari. Why River naar Forrest..

19 januari 2020 - Forrest, Australië

Na een goede nachtrust in onze mobile home zijn we om half 10 de mooie great ocean route gaan vervolgen.

Onderweg diverse stops om de benen te strekken. Kennett River walk en Carisbrook falls.

Het doet hier een beetje aan New Zealand denken. Mooie bossen en weelderige boomvarens. Het is wel onverwacht koud en vochtig onderweg. En wij maar verwachten dat het superheet en droog zou zijn met om elke bocht een waarschuwing dat we worden omgeleid. Maar niets is minder waar. 13,5° en in de wolken lijkt daar niet op 🤔. Gelukkig liet de zon zich later  zien en werd het toch nog zomers warm maar niet extreem.

En liever zo dan met branden te worden geconfronteerd.

Over de Australiërs vriendelijke joviale outbackers. Vragen ook hier steeds vriendelijk "how are you doing". Onderweg genoeg goede koffie tentjes dus ook voor de cafeïne wordt hier gezorgd. We hebben vandaag een afslag genomen de bergen in richting Barramunga naar Stevenson's Falls. Een narrow dirt road die met onze 7m lange campervan toch een uitdaging leek te worden. Dat viel dus alles mee en eenmaal bij het begin van deze korte hike kwam het zonnetje en hebben we kunnen  picknicken bij de auto. Lekker hoor alles bij je.

Vervolgens doorgereden naar Forrest, voorheen een houthakkersdorp, nu wordt het bevolkt door mountainbikers. We staan op de Wonky Stables Holiday Park tussen de Aussies.

Opvallend 1 (bedankt Ferry en Sylvie btw): waar bij ons de spreeuwen en de mussen vliegen zijn het hier kakatoe en andere papagaaisoorten in prachtige kleurpatronen.

Opvallend 2: de camping receptie bestond uit een leeg hokje met camera's. Na 10 minuten wachten en uiteindelijk maar eens te gaan neuzen in dat hokje vonden we instructies: use the phone and dial booking.  Een dame aan de andere zijde, die ons kon zien (camera's) vroeg ons geld in een envelop  te doen met onze naam erop. Pas op het moment dat we deze in de brievenbus deden kregen we een code voor de douche ruimte en de instructie " find a powered site and enjoy". Wel zo efficiënt maar "hoe ziet ze er dan uit?" zal niet beantwoord worden😉

1. Sylvie:
    29 januari 2020
    Wat hilarisch om zo een site te boeken! Gaat er modern aan toe daar. 😆