Vrijdag 17 januari. Melbourne to Wye river.

18 januari 2020 - Wye River, Australië

Vandaag onze campervan opgehaald. Helemaal klaar om de great ocean road te volgen naar Adelaide.

Daar hebben we 12 dagen voor dus genoeg tijd om ervan te genieten. Deels hebben we de plannen op voorhand omgegooid. We zouden namelijk op deze route ook Kangaroo Island aandoen. Dit eiland blijkt zwaar getroffen door de bushfires die nog  steeds niet onder controle schijnen te zijn. Vandaar dat we er maar niet heen gaan.

Onze eerste overnachting met ons tijdelijke huis is op de camping in Wye river. Deze camping was fully booked, netjes aangegeven met een bordje "no vacancy". Dat hebben we genegeerd en zijn toch het kantoor binnen gestapt. Het had zo moeten zijn want er bleek een annulering voor 1 nacht. Pff.. we hadden ook niet echt zin om verder te zoeken. Het blijkt dus echt hoogseizoen en de branden in het land hebben nog weinig toeristen afgeschrikt.

20200117_13330720200117_153844

Opvallend 1: met de ervaringen uit het verleden had ik verwacht dat elke keer dat ik richting zou aangeven de ruitenwissers in beweging zouden komen maar dat was bij deze luxe Mercedes geen probleem😉. In het verleden had ik het tegen het eind van de vakantie onder de knie.

Opvallend 2: we hebben deze vakantie blijkbaar echt geluk. Nu nog goed slapen😊