Donderdag 16 januari.

16 januari 2020 - Melbourne, Australië

Onze laatste dag in Melbourne. De regen van gisteren bracht lekkere verkoeling en daar waren we hier aan toe.

Na wederom een slechte nacht (ik schijn nu eens degene te zijn die niet kan slapen) zijn we vanochtend met de gratis tram (35)

Lijn 35

Op pad gegaan richting Federation square. Hier is het druk en trotseren de mensen de bouwactiviteiten en de harde muziek om elkaar bij een kopje flat white (onze favoriet) te ontmoeten. Er wordt hier de hele dag door gegeten.

Na dit drukke moment zijn we naar Hosier lane gelopen. Een straatje waar de lokale schilders zich hebben mogen uitleven op de muren.

Kunst.

Kunst aan de muur

Duidelijk een tribute aan de bushfires.

Vandaar zijn we naar de botanische tuin gelopen (een goed halfuur) om wat rust te vinden.

Botanische tuin

Mooi verzorgd park dat er na de regenbui goed bij lag. Hier geluncht aan het meer.

In de middag naar ons appartement gelopen (een goede 45 minuten) en een siesta genomen. Tja en dan kom je dus bijna je bed niet meer uit😊

Melbourne een grote miljoenenstad. Daarbij vergeleken is ons Amsterdam toch echt niet meer dan een groot dorp.

1. Johan en Rita:
    16 januari 2020
    Hopen dat je jetlag snel voorbij is. Wat een stad. Mooi hoor.
  2. Huub:
    Veel plezier daar huub
  3. André:
    19 januari 2020
    Dank je!
  4. Frank:
    16 januari 2020
    Leuk, Ander! Hoe lang verblijven jullie in Australië en hoe verloopt de geplande reis? Ben je alleen met Sandra? Heel veel plezier!!
  5. André:
    19 januari 2020
    Totaal 15 dagen Australië nu dag 6. Dinsdag de 28e vliegen we ( Sandra en ik) naar Hobart voor 2 weken op Tasmanië.
  6. Monique:
    Mooie foto’s Andre ! Ga zo door