Maandag 3 februari. Cradle Mountain > Launceston.

3 februari 2020 - Launceston, Australië

Het is om gerekend naar onze hemisfeer 3 augustus en het sneeuwt. Het is ook ijskoud buiten en in de campervan doet de verwarming af en toe zijn best om het iets aangenamer te maken. De zon schijnt ook af en toe maar het is zeker geen stimulans om de warme dekens te verlaten dus slapen we vandaag uit. Na half 10 vinden we het tijd worden om de dag te begroeten. Op naar de warme douche en dan een kop koffie maken. Het leven is mooi als je weet dat er gisteren ook nog gasten binnen kwamen die te horen kregen dat er geen powered sites beschikbaar waren. Nog een geluk dat ze niet met een tent waren.

Na het ontbijt laten we zien hoe flexivel we wel zijn en besluiten de 2e nacht hier op te offeren voor een 2e later in de week bij Maria Island. Gisteren was een dag met gemengde gevoelens maar nu het hier nog kouder is en de neerslag ook, besluiten we een daf eerder naar Launceston te rijden waar we een nachtje zullen blijven.

Launceston is de 2e stad van Tasmanië en de Launcestonians beweren dat hun architectuur en hun parken mooier zijn dan die van Hobart. Nog belangrijker is dat ze stellen dat hun 'food scene' het wint van de nummer 1, dus daar gaan we zeker een leuk restaurant vinden voor vanavond😊.

Onderweg zijn we gestopt voir koffie. Café lag vlak voor de splitsing met de C140 waar de navigatie ons naartoe wil sturen terwijl het voor obs gevoel de wwg volgem zou moeten zijn. De C140 blijkt bij navraag de scenic route te zijn dus die nemen we. Inmiddels geeft de temperatuur 8,5° aan waar we bij verttek vanochtend slechts 3,5° scoorden.

Kreeg met WiFi nog een hartverwarmend berichtje door dat Ajax-PSV 1-0 is geworden. Altijd goed te horen voor een Amsterdammer😊.

Na de koffie door via de scenic route naar Launceston. Scenic is de route zeker:

20200203_122949

Onderweg komen we weer op de 'highway 1' enstoppen bij het restaurant 'raspberry farm' voir de lunch. De temperatuur is opgelopen en het begint weer meer op zomer te lijken met 17°. Dan blijkt maar dat we de juiste beslissing hebben genomen. Onderweg zijn we de nodige doodgereden wallabies tegengekomen en als je dan op de menukaart een wallaby en bacon burger ziet staan dan denk je: doe mij die black angus maar.

20200203_141840

Erg lekker geluncht. Door naar de BIG4 in Launceston maar daar aangekomen bleek de camping langs de highway en daar hebben we geen zin in🤔 dus rijden we verder. We belanden uiteindelijk bij Launceston holiday park Legana waar we in het zonnetje een goede plek krijgen aangewezen

20200203_160313

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Femia:
    3 februari 2020
    Wat een bijzondere reis toch!
    Ik hoop dat jullie flink genieten ondanks het weer!.