Maandag 20 januari Apollo bay naar Port Fairy

20 januari 2020 - Twelve Apostles, Australië

Vandaag wakker geworden van de regen. Deed ons sterk denken aan NZ 3 jaar terug. Toen hebben we een bioscoop gevonden om de regen te doorstaan. Hier geen bios in de buurt dus toch maar op pad om de 12 apostelen te bezoeken. Eerlijk gezegd gingen we ervan uit dat we ze niet te zien zouden krijgen. We reden naar de kust met mistlamp aan (dus <50m zicht).

Via Princetown naar de 12 kregen we hoop dat we toch nog wel iets te zien zouden kunnen krijgen😉

12 apostles.

Okay die kunnen we dús afvinken😉. Voordeel van minder goed weer is dat er minder toeristen zijn. Hebben we toch nog geluk maar met 15° hoop je uiteindelijk toch op meer brandgevaarlijker temperaturen🤔 maardat is gekheid. We zijn blij voor de Aussies dat er regen valt en ze de branden onder controle kunnen krijgen.

We vervolgen onze great ocean road naar Port Fairy waar wezullen overnachten. Onderweg nog langs de London bridge die hier is gevallen.

In Port Fairy hebben we voor het eten nog een rondje over Griffith Island gelopen met heuze kangoeroes (donker soort).

Black kangaroo

Daarna in de oudste victorian inn gegeten. Heerlijk met een flesje wijn. Onze eerste van deze vakantie.

Opvallend 1: vandaag hoorden we voor het eerst nederlands door anderen gesproken.

Opvallend 2: er zijn dus diverse soorten kangoeroes.