Woensdag 15 januari. Melbourne

15 januari 2020 - Melbourne City, Australië

Kwam er vandaag achter dat de datum mogelijk niet voor iedereen geldt😉. Zo hebben we deze eerste nacht in Melbourne slecht geslapen. Dat tijdsverschil van 10 uur hakt er in. Maar bij vriend Ferry is het verschil zelfs 14 uur dus toen ik om 05:00u een berichtje stuurde was het in Nederland nog steeds de 14e en hadden jullie net het avondeten naar binnen. Bij Ferry en Sylvie was het nog pas 15:00u de vorige dag. Blijft toch gek als je de globe bekijkt en onze 24u per etmaal. 14 u vroeger omdat je naar het Westen gaat maar dan kun je toch beter naar het Oosten gaan dan heb je maar 10u te overbruggen. Maar naar het Oosten dan is het daar dus later. Confused? Een vraagje voor Yuna en aan Ferry om uit te leggen als UTC deskundige😉

Vandaag een warme dag. De temperatuur liep op tot 37 graden en het was erg vochtig en er hangt nog steeds veel smog van de bushfires. Dus hebben we ons plan voor de botanische tuin gewijzigd in een bezoek aan het sealife. Lekker de airco in. Maar we waren niet de enige😉. Heel veel kinderen die blijkbaar schreeuwen om gehoord te worden. Wat een herrie.

Het zee aquarium is hier ook echt een kinder attractie waarbij veel ruimte is voor de interactie met het zeeleven. We hebben ook nog wel bijzondere dingen gezien en het is  gelukt om een foto te maken van een zeedraak.

Sea dragon

Uiteindelijk zijn we weer naar ons appartement gegaan voor een siesta. Geheel volgens de verwachting sloeg het weer om rond 16:00u en viel er zo waar regen. Een fenomeen dat hier in Australië echt nodig is. De temperatuur zakte direct richting de 20 graden en het plenste ook echt van de lucht. Voor morgen wordt een koele dag verwacht en we hopen op helder smogvrij weer.

'S avonds hebben we simpel een hamburger gegeten en ons 1e biertje. Een pirate ale. Na het eten nog even de benen gestrekt en Melbourne at night vastgelegd. Ze doen hier mooie dingen met licht. Het lijkt Amsterdam lightfestival wel.

Melbourne at night.Melbourne at night.Melbourne at night.

1. Ferry:
    15 januari 2020
    Hier is het nu 08:43, woensdag 15 januari gaat beginnen. Bij jullie alweer bijna afgelopen. Welterusten 😉.