Dinsdag 28 januari. Adelaide naar Hobart.

28 januari 2020 - Hobart International Airport, Australië

Vanavond vliegen we naar Hobart op Tasmanië. Ready for a new adventure.

Dus vandaag besteden we aan het opruimen van ons rollende huis en het inpakken van de tassen. Wel weer even wennen. We hebben niets gekocht dus het moet allemaal nog passen.

We hebben van onze buren uit Brisbane (buurman een geboren kiwi) nog wat tips gekregen op Tasmanië. Hij is nu 5 jaar gepensioneerd en reist met zijn vrouw in een brute camper door de wildernis.

Neigbours from Brisbane.

We hebben besloten om tot 14u bij de campervan te blijven en wat te lezen over Hobart waar we straks 2 nachten in het Customs House Hotel verblijven. Verder de checklist afgelopen om straks probleemloos de camper in te leveren.

Het inleveren verliep soepel en we hebben een taxi genomen naar het vliegveld. Voor de taxi arriveerde hebben we nog geregeld dat we straks op Tasmanië een iets gewijzigde verdeling zullen aantreffen in onze camper. Een met een extra zitje achter de bestuurdersstoel.

Eenmaal op het vliegveld tijd voor onze flat white van vandaag en wat leeswerk want we zijn natuurlijk veel te vroeg. Nog een foto kunnen nemen waarop duidelijk te zien is dat Tasmanië op dezelfde hoogte ligt als het zuidereiland

Australië versus Nw Zealand.

De verwachtingen voor het weer in Tasmanië zijn goed.  Het wordt warm met vrijdag boven de 30° dus dat houden we wel uit. Het voelt echt of we al naar huis gaan als je op het vliegveld zit te wachten😉 Maar niets is minder waar. We zijn nog niet eens op de helft.

Inmiddels is het 23:15u en zijn we in ons hotel aangekomen in Hobart. Morgen zien waar we terecht zijn gekomen😉

1. Monique Altelaar:
    28 januari 2020
    Geniet er nog maar lekker van !
    Veel plezier in Tasmanië !!
  2. Ferry:
    28 januari 2020
    Lekker bezig! Hou vol! Doen wij ook...