Woensdag 29 januari. Hobart.

29 januari 2020 - Hobart, Australië

Na een goede nacht met de airco aan werden we zonder wekker rond 8u voor de 2e keer wakker. Wel weer even wennen aan zoveel ruimte in je eigen badkamer. Met name André kon zich wat beter keren😉 zonder zijn hoofd te stoten. Ach ja alles went ook een shit, shave en shower ruimte maar een echte badkamer voor ons  zelf is toch wel weer fijn.

We hebben na het ontbijt, dat dus included was en voor ons werd klaargemaakt dit keer, besloten om een wandeling te doen rond het centrum zoals in onze lonely planet  stond gesuggereerd. Halverwege hebben we ons in de boot laten nemen

MONA aanlegsteiger

voor een tochtje van 25 min. naar MONA, het

MONA

We hadden de tip al gehad en het bleek de beste combi van een boottocht en iets van Hobart vanaf het water te zien en een bijzonder museum. Erg lekker geluncht.

Lunch with a view

Het  museum is van buiten en van binnen zeer de moeite waard. Wel bijzonder dat het binnen donker is als in een grot en je geen besef meer hebt van het mooie weer buiten.

MONA

Nu alweer kwart voor 4. De tijd vliegt. Nog even genieten van de boot terug.

Het MONA vanaf de boot.

Hobart vanaf de boot.

Na dit tochtje zijn we de route gaan voorbereiden. Onze eerste doel morgen wordt Tarraleah voor lake St. Clair om vandaar door te rijden via Queenstown naar Strahan. Maar dat wordt uiteraard uitgebreid beschreven.

Eerst morgen onze campervan  ophalen 😉