Zondag 26 januari. Australia day. Meningie naar Tanunda.

26 januari 2020 - Tanunda, Australië

Dat doen we anders nooit maar we hebben ons laten adviseren door de buren op de camping over de te vervolgen route. Wie weet het immers beter dan een local.

Onze 1e stop was Murray bridge voor een volle tank en een kop cappuccino. In een grijs verleden ben ik met Ferry en Sylvie stroomopwaarts geweest aan de Murray river in Mildura. Ineens weer zo dichtbij 😉.

Wij vervolgen onze weg naar Hahndorf, een  duits aandoende plaats. Zag er inderdaad grundlich uit en ook erg druk op deze Australia day. Overal bierstube en bratwurst tenten. Zo druk dat we onze 7m reishuis niet kwijt konden.

Daarom maar besloten om door te rijden  naar Lobethal dat ernstig is getroffen door de bushfires en volgens onze Australische buren dringend verlegen zit om omzet van de toeristen. Alles voor de weder opbouw dus zijn we daar gaan lunchen bij "emma & ivy". Onderweg zien we duidelijk tekenen van de branden die hier hebben gewoed.

Moet toch wel beangstigend zijn geweest voor de bewoners van dit plaatsje.

Lobethal

Opvallend is dat hoe veel aandacht wij ook aan de bushfires besteden in Europa zo weinig blijken de aussies zelf onder de indruk te zijn. Onderweg kwamen we regelmatig borden " total fire ban" tegen maar op de campings werd naar hartelust de firepit aangestoken. Wij begrijpen dat niet zo goed.

Onze uitgezochte camping "Discovery parks" bleek no vacancy te hebben. Ook bij navraag binnen kregen we een duidelijk "no sorry we're fully booked ". Op onze vraag "not even for the dutchies?" veranderde de houding en werd ons toch een powered site aangeboden, weliswaar zonder gras maar ons hoor je niet klagen. Belangrijker was het gebrek aan schaduw want het is vandaag erg heet. Maar ach we hebben airco en power dus dat komt allemaal goed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl