Vrijdag 24 januari. Mt Gambier naar Robe.

24 januari 2020 - Robe, Australië

Vandaag werden we wakker op de fraaiste camping tot nu toe. Alles tot in de puntjes verzorgd en nog een voucher voor de koffie in het plaatsje. Dus na ons ontbijt die gaan innen. Maar eerst langs blue lake. Een overblijfsel van een vulkaanuitbarsting uit een voor Australië recent vulkanisch verleden. Het meer (70m diep) bevat genoeg water om de omgeving van water te voorzien. Elk jaar in november kleurt het dan grijze meer om onverklaarbare reden binnen een paar dagen kobalt blauw, om dan vervolgens vanaf eind maart weer langzaam grijs te kleuren.

Blue Lake

Na een stukje rond de kraters die dus gevuld zijn met regen en stormwater zijn we onze gratis koffie gaan halen. Het is hier opvallend rustig zoals je op de volgende foto kunt zien

20200124_095322

Na de high lights van Mt Gambier zetten we koers naar Naracoorte waar een fraai grottenstelsel schijnt te zijn. Van de diverse rondwandelingen in deze grotten hebben we de Alexandra cave gedaan

20200124_120520

met een prachtig plaatje als bonus

Alexandra cave Naracoorte.

Daarna troffen we nig wat wildlife tussen de kangaroos

Mierenegel

Na dit uitstapje werd het tijd om onze route te vervolgen. We hebben nog 4 stops tot de eindbestemming van dit deel van onze reis. Voor nu was Robe onze keuze bij de kust. De rit hiernaartoe was ronduit saai. Wel zagen we onderweg een 3tal emoes langs de weg, maar dat was dan het vertier van buiten. De uitgestrekte rechte 2 baanswegen waar zowaar 110km mag worden gereden geven een goed beeld van de uitgestrektheid van dit land. Je kunt grote afstanden rijden zonder maar een teken van leven te zien.

Eenmaal in Robe aangekomen bleek het toch iets drukker te worden met de aanstaande Australia day (26 januari). De eerste camping die we probeerden had geen plek. Gelukkig was de tweede gaarne bereid ons een powered site aan te bieden.

Nu tijd voor wat WiFi en de blog bijhouden. Vanavond lekker uit eten. Voor de liefhebbers van het weer: overwegend  droog en soms wat zon. Onderweg maximaal 24°.

Wordt vervolgd.